Negativní důsledky velkokapacitní školy

Vystoupili jsme na schůzi zastupitelstva 29. 4. 2021 a prezentovali zde možné negativní důsledky změny ZŠ Dědina ve velkokapacitní školu na kvalitu i komfort výuky, individuální přístup a další. Zároveň jsme zde prezentovali jako řešení malou nástavbu v rozsahu 4 tříd a osamostatnění waldorfské části školy.

Koncepce školství 2030

Paní radní Marie Kubíková představila na zastupitelstvu MČ Praha 6 Koncepci školství 2030, která jako řešení nedostatečných kapacit na ZŠ Dědina obsahovala možnost navýšení stávajícího počtu žáků zhruba o 50% (ze stávajících 770 na 1130 žáků) formou přístaveb zasahujících do zahrady školy a dalších prostor určených pro aktivní odpočinek dětí.

Proboštský dvůr

Oslovili jsme Magistrát HMP s žádostí o podporu. Dozvěděli jsme se, že Magistrát dlouhodobě uvažuje o uvolnění budov Proboštského dvora a o přemístění aktuálního nájemce, kterým je sběrný dvůr a parkoviště aut Pražských služeb na okraj Prahy.

MČ Praha 6 vyjádřila podporu

MČ Praha 6 deklarovala našemu záměru osamostatnění podporu. Nicméně upozornila, že nemá k dispozici žádnou budovu, kterou by bylo možné pro tyto účely využít a je nutné, abychom hledali sami.

Osamostatnění waldorfské části ZŠ Dědina

Před rokem jsme na schůzce se starostou Ondřejem Kolářem a radní pro školství Marií Kubíkovou (MČ Praha 6) žádali o koncepční řešení situace na ZŠ Dědina a navrhli jsme osamostatnění waldorfské části školy jako řešení problému kapacit obou částí školy.